Видове диети

Винаги във форма
>>>>
“Не съществуват универсални диети, подходящи за всички и с еднакъв положителен резултат.”
Лидия Николова
Винаги във форма

  

 
 
        Диети, както знаем всички, има много и различни видове. И всяка ви гарантира сваляне на теглото (дори и да не се получи точно така). Как тогава да избегнем заблудата в това море от информация? Кои диети си струват и от кои е добре да стоим по-далеч? Първото нещо, което е нужно да научим – НЕ СЪЩЕСТВУВАТ УНИВЕРСАЛНИ ДИЕТИ, тоест подходящи за всички и с еднакъв положителен резултат. Различни диети са насочени към различни видове телосложение и за хора с различни здравословни проблеми. Също така някои диети са добри за по-млади организми, други – за тези, които са минали границата с младостта.
В различни медицински учреждения обикновено използват системата на М.И. Певзнер (диетолог), която разделя диетите по номера за различни видове заболявания. Той разграничава 15 типа диети, като последния вид предполага, че промяната в порциона на човека няма да помогне за заболяването или теглото му. Типовете са:
№ 1, № 1а, № 1б — стомашна язва и язва на 12-дванадесетопръстника
№ 2 — хроничен гастрит, остър гастрит, ентерит и колит, хроничен ентероколит
№ 3 — запек
№ 4, № 4а, № 4б, № 4в — чревно заболяване с диария
№ 5, № 5а — заболяване на черния дроб и жлъчните пътища
№ 6 — подагра и urolithiasis с образуване на камъни от солите на пикочната киселина
№ 7, № 7а, № 7б — остър и хроничен нефрит (пиелонефрит, гломерулонефрит)
№ 8 — затлъстяване
№ 9 — диабет
№ 10 — заболяване на сърдечно-съдовата система със затруднение на кръвообращението
№ 11 — туберкулоза
№ 12 — функционални заболявания на нервната система
№ 13 — остри инфекциозни заболявания
№ 14 — нефролитиаза с бъбречни камъни, съставени предимно от оксалит
№ 15 — различни заболявания, които не изискват специални диети.

Независимо от съществуващата класификация, съществуват огромно количество диети, които не попадат в нея. Те са:
Монодиети - диети, които предполагат хранене със строго определени продукти (например, конкретен плод или храна с определено количество протеини, мазнини или въглехидрати). Като правило, монодиетите са краткосрочни, но и ефекта от тях едва ли ще надмине очакванията ви.
Протеинови диети – тези, на които в порциона преобладават протеини.
Диети с мазнини предполагат пренастройка на организма така, че в края на диетата организмът започва да изгаря собствените мазнини вместо въглехидрати. Тези диети се отнасят към хормоналните, тъй като променят физиологичните процеси при храносмилане.
Низковъглехидратни диети, които също предполагат изменение във физиологията на организма, но по други начини.
Низкокалорийни диети – разтоварващи диети.
Бедни на мазнини диети. Изхождайки от името, в порциона се съдържа всичко, освен мазнини. По този начин на организма ще му бъде трудно да складира мазнини и ще трябва да използва вече складираните резерви.

 

Име на категорията

> Големите лакомства за малките хора!

При поглъщането на прекалено голямо количество...

> Да отслабнем, докато ходим!

Да отслабваме, да сме здрави и енергични!...

> Хранене преди, по време и след тренировка (II част)

Хранене по време на тренировка. Как правилно да...

> Опознай тялото си! Само за жени

Кога е най-подходящият момент да забременеем?...
Видео уроци по фризьорство, козметика, маникюр, масажи
Естетика и пластика
Винаги във форма
Звездите предсказват
Попитай психолога
Децата - цвета на живота